Kserokopiarki – nowe czy używane?

Zarówno w dużych, średnich jak i niewielkich firmach niezwykle przydatnym urządzeniem jest kserokopiarka. Jej parametry techniczne dostosowuje się do sposobu oraz intensywności użytkowania. Przed zakupem urządzenia tego typu, wiele osób stoi przed dylematem czy inwestować w nowy sprzęt, czy kupić używany egzemplarz. Sprzedaż kserokopiarek odbywa się zarówno poprzez stacjonarne, jak i internetowe sklepy, dzięki czemu każda zainteresowana osoba może zapoznać się nie tylko z parametrami, ale również dodatkowymi funkcjami konkretnego urządzenia. Jakie są wady i zalety kupowania nowych i używanych kserokopiarek oraz kiedy warto rozważyć zakup używki?

Nowe kserokopiarki

Najważniejszą zaletą nowych urządzeń, w tym kserokopiarek, jest gwarancja. Rzadko się zdarza, aby tego typu sprzęt zepsuł się w trakcie pierwszych miesięcy użytkowania, dlatego osoby i firmy, które chcą zainwestować w sprawdzone rozwiązania, w większości przypadków decydują się na zakup nowych modeli. Ponadto, nowoczesne kserokopiarki wyróżniają się dodatkową funkcjonalnością, wysoką wydajnością oraz ciekawym wzornictwem. W przypadku osób prywatnych, niewielkich przedsiębiorstw lub początkujących firm, dużą barierę stanowi wysoka cena. W takiej sytuacji sprzedaż kserokopiarek używanych przez profesjonalne sklepy niejednokrotnie bywa jedynym wyjściem.

Decydując się na zakup nowego sprzętu, warto wybierać firmy, które oprócz transportu oferują także instalowanie urządzeń w sieciach. Warto również dowiedzieć się, czy konkretna firma wykonuje serwis. Przedsiębiorstwa oferujące pełen pakiet usług są najbardziej polecane m.in. ze względu na oszczędność czasu, ponieważ wszystkie kwestie związane z funkcjonowaniem sprzętu można załatwić w jednym miejscu. Co więcej, w tego typu firmach pracują wykwalifikowani specjaliści z wieloletnim doświadczeniem.

Używane kserokopiarki z pewnego źródła

Wiele firm ze względu na oszczędności decyduje się na zakup używanej kserokopiarki. Urządzenia tego typu charakteryzują się znacznie niższą ceną, jednak należy pamiętać, że zakup używanego sprzętu zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Sprzedaż kserokopiarek w atrakcyjnych cenach często odbywa się poprzez sklepy internetowe. W takim przypadku niezwykle ważny jest rzetelny opis konkretnego modelu. Choć najważniejsze parametry każdy samodzielnie może sprawdzić m.in. na stronie internetowej producenta, o wiele ważniejszą kwestią jest stan techniczny urządzenia.

Na początku należy dowiedzieć się jaki przebieg ma konkretny sprzęt. Im jest on mniejszy, tym lepiej. Kolejną kwestią są ewentualne usterki oraz ich koszt naprawy. Kupująć uszkodzone modele, należy do ich ceny doliczyć wszystkie koszty związane z wymianą uszkodzonych elementów na nowe. Najlepszym wyborem są firmy z wieloletnim doświadczeniem, które oferują nie tylko sprzedaż kserokopiarek, ale również innych urządzeń biurowych. W takich miejscach przyszły nabywca może liczyć nie tylko na profesjonalne porady, ale przede wszystkich na rzetelny opis, który pokrywa się z rzeczywistością. Co więcej, kupujący otrzyma wszystkie dokumenty potwierdzające nabycie sprzętu.

Należy wystrzegać się ofert z niewiadomego źródła, które kuszą bardzo niską ceną, ponieważ może się okazać, że kserokopiarka jest nieoryginalna, ma ukryte wady lub nie jest zgodna z opisem zawartym w ofercie. W takim przypadku procedura zwrotu może być utrudniona, czasochłonna, a w niektórych przypadkach nawet niemożliwa do zrealizowania.