Czym kierować się przy wyborze niszczarek?

Czym kierować się przy wyborze niszczarek?

Niszczarki stanowią jedne z podstawowych urządzeń w biurach, zwłaszcza od momentu wejścia w życie w 2018 roku ustawy o ochronie danych osobowych. Tego typu urządzenia pozwalają skutecznie pozbyć się niepotrzebnych dokumentów, bez ryzyka przechwycenia znajdujących się w nich informacji przez osoby trzecie. Obecnie na rynku znajduje się wiele modeli niszczarek, różniących się m.in. sposobem tnięcia. Co istotne, zakup urządzenia do użytku biurowego nie może być przypadkowy. Czym zatem kierować się przy wyborze sprzętu? Stopień tajności niszczarki a rodzaj dokumentów Rodzaj przetwarzanych dokumentów jest pierwszą kwestią jaką powinniśmy uwzględnić podczas zakupu niszczarki. Norma DIN 66399 definiuje siedem poziomów bezpieczeństwa niszczenia danych, w zależności od tego jaka jest ich ważność i poufność. […]

Różnice między drukarką atramentową a laserową

Różnice między drukarką atramentową a laserową

Drukarki są jednymi z najważniejszych urządzeń w praktycznie w każdym biurze. Równie często są wykorzystywane przez osoby prywatne. Choć coraz więcej dokumentów jest przesyłanych drogą elektroniczną, to jednak w dalszym ciągu część z nich trzeba wydrukować. Na rynku można spotkać wiele modeli różniących się od siebie parametrami technicznymi i przede wszystkim technologią wydruku. Jakie są podstawowe różnice pomiędzy drukarkami atramentowymi a laserowymi? Najważniejsze informacje o drukarkach Druk laserowy miał zakończyć erę niezwykle popularnych urządzeń wykorzystujących tusz. Tak się jednak nie stało i drukarki atramentowe są nadal niezwykle popularne, zwłaszcza w przypadku użytkowników domowych. Jakie są podstawowe zalety urządzeń tego typu? Drukarki atramentowe, w przypadku podstawowych modeli, są relatywnie niedrogie. Przy […]

Zalety zakupu używanego sprzętu

Zalety zakupu używanego sprzętu

Wyposażenie nawet małego biura wiąże się z dużymi kosztami, na które początkujący przedsiębiorcy nie zawsze są w stanie sobie pozwolić. Trudno jednak wyobrazić sobie firmę bez drukarki. Choć elektroniczny obieg dokumentów systematycznie zyskuje na popularności, to nadal wiele z nich trzeba zwyczajnie wydrukować. Profesjonalne urządzenie tego typu może kosztować znaczną kwotę, a najtańsze nowe modele w większości przypadków nie nadają się do firmowego wykorzystania. Wielu przedsiębiorców, a także osoby prywatne decydują się na zakup używanego sprzętu. Jakie są najważniejsze zalety takiego rozwiązania? Używane drukarki – co warto o nich wiedzieć? Przed wybraniem konkretnego modelu warto sprecyzować swoje wymagania i potrzeby. Na początku trzeba wybrać między modelem monochromatycznym, a urządzeniem umożliwiającym […]

Rodzaje kserokopiarek

Rodzaje kserokopiarek

Kserokopiarka to jedno z najbardziej popularnych wielofunkcyjnych urządzeń biurowych, które spotkamy zarówno w mniejszych, jak i większych firmach. Pozwalają one zarówno na drukowanie, kserowanie, skanowanie, a nawet faksowanie. W ten sposób jesteśmy w stanie nie tylko zaoszczędzić na kosztach zakupu pojedynczych urządzeń, ale również na przestrzeni. Wybór konkretnego urządzenia zawsze powinien być uzależniony od potrzeb danej firmy oraz tego, czego konkretnie oczekujemy od sprzętu. Konieczne jest także ustalenie budżetu. Jeśli nie jest on zbyt wysoki, można zdecydować się na używany sprzęt. Bardzo często mają go w swoim asortymencie firmy, których główną usługą jest naprawa kserokopiarek, np. w mieście Poznań. Jakie są najczęściej spotykane rodzaje urządzeń? Podział ze względu na kolor […]

Drukarka do firmy – jaką wybrać?

Drukarka do firmy – jaką wybrać?

Wybór drukarki do firmy to temat rzeka, w którym łatwo się pogubić pomiędzy prawdą, mitem i reklamą produktów. Nie ma jednej, uniwersalnej odpowiedzi na pytanie o drukarkę idealną, czy to dla małej, średniej czy dużej firmy – wszystko zależy od specyfiki konkretnej działalności. Idealna drukarka do firmy – na co zwrócić uwagę? Zanim zaczniesz wybierać drukarkę do swojego biura, odpowiedz sobie na jedno podstawowe pytanie – do czego drukarka jest ci potrzebna? Przed wyborem urządzenia należy określić, jaka powinna być wydajność nowej drukarki. Ważne jest pytanie zarówno o ilość wydruków, jak i ich rodzaj – czy mają to być jedynie dokumenty typowo biurowe, dokumentacja charakterystyczna dla rodzaju wykonywanej działalności, czy […]

Tusze i tonery – czy warto korzystać z zamienników?

Tusze i tonery – czy warto korzystać z zamienników?

Koszty eksploatacji drukarki i kserokopiarki w niektórych przypadkach mogą być bardzo wysokie, zwłaszcza jeśli przygotowujemy duże ilości materiałów w ciągu miesiąca. Z tego powodu wiele osób rozważa zakup nieco tańszych zamienników tuszy i tonerów. Czy jednak ta oszczędność nie przełoży się na niższą jakość wydruków lub, co gorsza, nie doprowadzi do uszkodzenia drukarki? Zwłaszcza niedoświadczeni użytkownicy tych urządzeń mają wiele wątpliwości, czy warto ryzykować. Wyjaśniamy, w jakich sytuacjach warto stosować zamienniki tuszy i tonerów i na co zwracać uwagę przy zakupie. Duże oszczędności i ryzyko związane z nieoryginalnych tuszy i tonerów Niewątpliwą zaletą wykorzystania zamienników tuszy i tonerów jest ich cena, zwykle znacznie niższa niż cena oryginalnych produktów. To szczególnie […]

Drukarka wi-fi – warto?

Drukarka wi-fi – warto?

Obecnie wiele sprzętów domowych komunikuje się z innymi urządzeniami lub akcesoriami bezprzewodowo. Zarówno smartfony, laptopy, jak i tablety nie wymagają przewodów, aby komunikować się z otoczeniem. Wielu producentów drukarek również wyposaża swoje urządzenia w moduł wi-fi, którego główną zaletą jest brak konieczności używania kabli. Kiedy warto zastanowić się nad zakupem sprzętu tego typu? Jakie zalety mają drukarki bezprzewodowe? Drukarki wi-fi – podstawowe informacje Trudno wyobrazić sobie biuro, które na wyposażeniu nie ma drukarki. Choć duża część dokumentów jest archiwizowana w wersji elektronicznej, to jednak nadal istnieje konieczność częstego drukowania, zwłaszcza w biurach rachunkowo-księgowych, biurach nieruchomości, a także we wszystkich miejscach, w których zachodzi np. konieczność podpisywanie dużej liczby dokumentów. Użytkownicy […]

Czym kierować się przy wyborze kserokopiarki?

Czym kierować się przy wyborze kserokopiarki?

Urządzenia umożliwiające kserowanie m.in. dokumentów są niezwykle ważnym elementem każdego biura. Niejednokrotnie umowy, faktury i aneksy muszą być kilkukrotnie powielane, dlatego kserokopiarki znajdują powszechne zastosowanie nie tylko w biurach rachunkowych, ale również w firmach usługowych i przedsiębiorstwach produkcyjnych. Jakie cechy powinien mieć tego typu sprzęt i na jakie parametry techniczne należy zwrócić szczególną uwagę podczas jego wybierania? Kserokopiarki – podstawowe informacje Osoby, które planują zakup urządzenia tego typu, zazwyczaj stoją przed dylematem dotyczącym formatu. Zdecydowana większość modeli oferuje kserowanie dokumentów w maksymalnym formacie A4. Jednymi z najważniejszych zalet takich kserokopiarek są kompaktowe rozmiary i stosunkowo niska waga. Urządzenie może pracować nawet w niewielkim pomieszczeniu, np. na biurku. Niestety największy minus […]

Kserokopiarki – nowe czy używane?

Kserokopiarki – nowe czy używane?

Zarówno w dużych, średnich jak i niewielkich firmach niezwykle przydatnym urządzeniem jest kserokopiarka. Jej parametry techniczne dostosowuje się do sposobu oraz intensywności użytkowania. Przed zakupem urządzenia tego typu, wiele osób stoi przed dylematem czy inwestować w nowy sprzęt, czy kupić używany egzemplarz. Sprzedaż kserokopiarek odbywa się zarówno poprzez stacjonarne, jak i internetowe sklepy, dzięki czemu każda zainteresowana osoba może zapoznać się nie tylko z parametrami, ale również dodatkowymi funkcjami konkretnego urządzenia. Jakie są wady i zalety kupowania nowych i używanych kserokopiarek oraz kiedy warto rozważyć zakup używki? Nowe kserokopiarki Najważniejszą zaletą nowych urządzeń, w tym kserokopiarek, jest gwarancja. Rzadko się zdarza, aby tego typu sprzęt zepsuł się w trakcie pierwszych […]

Niszczarki dokumentów a stopnie bezpieczeństwa

Niszczarki dokumentów a stopnie bezpieczeństwa

Urządzenia, którymi są niszczarki w sposób dokładny i – wydaje się – bezpieczny, niszczą dokumenty z poufnymi danymi. W końcu do tego właśnie celu są tworzone. Jak się jednak okazuje, istnieją różne stopnie bezpieczeństwa, które powinno się dobierać na podstawie ważności dokumentów, które mają być w tym urządzeniu niszczone. Nie każdy odnajduje się w tym temacie, dlatego informujemy i doradzamy, która niszczarka w określonej sytuacji będzie najlepsza. Gdzie i kto będzie korzystał z niszczarki? Wybierając niszczarkę trzeba przede wszystkim ustalić, kto będzie z niej korzystał i w jakim miejscu. Urządzenie to najczęściej wykorzystuje się w następujących miejscach: biuro – idealny wybór to niszczarka o pojemności do 25 l dla 1-3 […]